Program MBA Manažment a Leadership je zameraný na rozvoj manažérskych a líderských zručností v kontexte súčasného podnikateľského prostredia. Prináša najaktuálnejšie poznatky z oblastí, akými sú projektový manažment, psychológia obchodu, marketingová komunikácia, inovatívne marketingové stratégie a biznis koučing. Ponúka moderný prístup k manažmentu s dôrazom na trvalú udržateľnosť, leaderské zručnosti a tímovú prácu.
Program je postavený na dlhoročných skúsenostiach úspešných odborníkov z praxe a vzájomnej výmene vedomostí a skúseností medzi lektormi a účastníkmi aj účastníkmi navzájom.
Praktické zameranie programu zaručuje možnosti efektívnej implementácie získaných poznatkov a zručností do manažérskej praxe a reálny prínos do vášho podnikania.
Program pozostáva z 8 modulov:
Úvodné stretnutie slúži na oboznámenie sa účastníkov s programom a zároveň vytvára príležitosť na zoznámenie sa študentov navzájom a networking. Garant programu v úvode oboznámi skupinu s informáciami o priebehu štúdia, obsahu jednotlivých modulov a podmienkach úspešného zvládnutia programu. Účastníci budú oboznámení s online systémom a dostanú pokyny k vypracovaniu záverečných prác.
Lektor modulu: garant programu prof. PhDr. Radovan Bačík, PhD., MBA, LL.M.
Modulu uvádza študentov do problematiky manažmentu a riadenia v kontexte súčasnej doby, kedy je pre organizácie dôležité zaoberať sa nielen otázkou ekonomického rastu, ale aj spôsobom, akým organizácia dosahuje svoje ciele. Modul študentom predstaví, ako sa dá trvalo udržať tento rast a aké benefity to prinesie organizácii aj celej spoločnosti. Na podnikanie sa nestačí pozerať len cez ekonomické ukazovatele, ako je rentabilita, ziskovosť a pod., je potrebné brať do úvahy aj jeho sociálny a environmentálny dopad. Preto je na samotných manažéroch, aby tento koncept prijali, implementovali a tak si zabezpečili konkurenčnú výhodu na trhu.
Hlavné témy modulu:
Lektorka modulu: Ing. Michaela Harničárová, PhD., MBA
Modul poskytuje základné aj pokročilé znalosti v oblasti komplexného riadenia projektov. Účastníci sa oboznámia s kľúčovými fázami projektového cyklu, vrátane iniciačnej, realizačnej a kontrolnej, ako aj samotného ukončenia projektov a s tým súvisiacich procesov. Cieľom modulu je zlepšiť schopnosť účastníkov identifikovať a riadiť riziká, optimalizovať využívanie zdrojov a efektívne komunikovať v rámci projektových tímov. Súčasťou budú praktické ukážky reportovacích platforiem a prípadové štúdie, ktoré umožnia aplikovať teoretické poznatky do reálnych situácií.
Hlavné témy modulu:
Lektorka modulu: doc. Mgr. Nella Svetozarovová, PhD.
Modul ponúka komplexný pohľad na vzájomné prepojenie psychologických princípov a obchodných procesov. Poskytuje znalosti nevyhnutné pre pochopenie správania spotrebiteľov a ich interakcie s trhom. Študenti sa naučia, ako rôzne psychologické faktory, ako sú osobnosť, vnímanie, pamäť, učenie, emócie a motivácia, ovplyvňujú nákupné rozhodnutia spotrebiteľov. Budú schopní efektívne využívať tieto poznatky v obchodnej praxi, čím môžu zlepšiť komunikáciu so spotrebiteľmi, zvýšiť predaj a rozvíjať úspešné marketingové stratégie. Modul taktiež poukazuje na význam etických otázok a manipulácie v obchode, pričom kladie dôraz na zodpovedný prístup k obchodnej komunikácii. Študenti budú schopní správne aplikovať psychologické princípy na riešenie reálnych obchodných problémov a vytváranie hodnotných vzťahov so zákazníkmi.
Hlavné témy modulu:
Lektorka modulu: Ing. Ivana Ondrijová, PhD.
Modul zahŕňa rôzne aspekty komunikácie v oblasti marketingu a ich aplikáciu v podnikateľskom prostredí. Umožňuje študentom komplexné chápanie marketingovej komunikácie a poskytuje im nástroje a znalosti pre efektívne riadenie komunikačných procesov v rámci manažérskej praxe.
Hlavné témy modulu:
Lektor modulu: prof. PhDr. Radovan Bačík, PhD., MBA, LL.M.
Modul sa zameriava na trendy a stratégie v marketingu s dôrazom na využitie umelej inteligencie. Študenti sa naučia vytvárať efektívny obsahový marketing, ktorý osloví cieľovú skupinu a zlepší zapojenie zákazníkov. Vďaka praktickým cvičeniam a prípadovým štúdiám študenti zistia, ako AI môže transformovať marketingové kampane prostredníctvom personalizácie, prediktívnej analýzy a automatizácie. Predmet pripraví študentov na budúcnosť marketingu a pomôže im získať konkurenčnú výhodu v digitálnom prostredí.
Hlavné témy:
Lektor modulu: doc. Ing. Ľudovít Nastišin, PhD.
Neexistuje presný návod, ako sa stať lídrom, existujú však zručnosti a techniky, ktorých osvojením a tréningom budú absolventi modulu na najlepšej ceste stať sa správnym lídrom.
Modul sa zaoberá rozvojom líderských zručností. Študenti sa naučia, čo je podstatou leadershipu, ako motivovať a inšpirovať ostatných, čo znamená tímová práca, ako byť efektívnym lídrom a budovať tímy.
Leadership je o podpore rozmanitosti, vzájomnom rešpekte a hľadaní a vedení konštruktívneho dialógu aj v konfliktných situáciách. Modul je koncipovaný tak, aby na základe pochopenia role lídra a skupinovej dynamiky boli zabezpečené potreby súdržnosti aj v možných záťažových situáciách, ktoré treba chápať ako súčasť reality a výzvu k posunu smerom k plneniu spoločných tímových cieľov. Modul sa zameriava aj na odkrývanie vnútornej motivácie podriadených, nastavovaní očakávaní a delegovaniu práce a právomocí podľa vzniknutej situácie. Vďaka tomu, že študent spozná vnútorné faktory motivácie, bude môcť vytvoriť výkonnejší tím a zvýšiť tak kvalitu práce riadeného tímu.
Hlavné témy:
Lektor modulu: PhDr. Martin Zibrín, PhD., MBA
Modul ponúka komplexný prehľad na koučovací prístup a jeho aplikáciu do podnikateľského prostredia. Študenti sa oboznámia s tým, čo je a čo nie je koučovanie a získajú poznatky o koučovacom prístupe, ktorý je kľúčovým prvkom úspešného vedenia v biznise. Modul zdôrazňuje podstatu koučovacieho vzťahu, vrátane kľúčových kompetencií kouča, ktoré sú nevyhnutné pre profesionálnu prax. Študenti sa naučia, ako prebieha proces koučovania a koučovacieho prístupu od začiatku až po stanovenie cieľov a podmienok spolupráce. Tiež sa naučia základnú štruktúru koučovacieho rozhovoru a jeho špecifické aplikácie v biznise, čo im umožní efektívne viesť biznisové stretnutia. Predmet tiež zahŕňa výučbu základných koučovacích techník a nástrojov, ktoré študenti budú môcť použiť v reálnych obchodných situáciách. Modul je vhodný pre každého, kto chce zlepšiť svoje líderské schopnosti a efektívne riadiť tím v dynamickom obchodnom prostredí koučovacím prístupom.
Hlavné témy:
Lektorka modulu: doc. PaedDr. Zuzana Birknerová, PhD., MBA, KcS