Loading...
Dnes je sobota 10.mája 2025, meniny má Viktória

Program MBA Manažment a Leadership je zameraný na rozvoj manažérskych a líderských zručností v kontexte súčasného podnikateľského prostredia. Prináša najaktuálnejšie poznatky z oblastí, akými sú projektový manažment, psychológia obchodu, marketingová komunikácia, inovatívne marketingové stratégie a biznis koučing. Ponúka moderný prístup k manažmentu s dôrazom na trvalú udržateľnosť, leaderské zručnosti a tímovú prácu.

Program je postavený na dlhoročných skúsenostiach úspešných odborníkov z praxe a vzájomnej výmene vedomostí a skúseností medzi lektormi a účastníkmi aj účastníkmi navzájom.

Praktické zameranie programu zaručuje možnosti efektívnej implementácie získaných poznatkov a zručností do manažérskej praxe a reálny prínos do vášho podnikania.

Program pozostáva z 8 modulov:


1. Úvod do štúdia

Úvodné stretnutie slúži na oboznámenie sa účastníkov s programom a zároveň vytvára príležitosť na zoznámenie sa študentov navzájom a networking. Garant programu v úvode oboznámi skupinu s informáciami o priebehu štúdia, obsahu jednotlivých modulov a podmienkach úspešného zvládnutia programu. Účastníci budú oboznámení s online systémom a dostanú pokyny k vypracovaniu záverečných prác.

Lektor modulu: garant programu prof. PhDr. Radovan Bačík, PhD., MBA, LL.M.


2. Zodpovedné podnikanie a manažment

Modulu uvádza študentov do problematiky manažmentu a riadenia v kontexte súčasnej doby, kedy je pre organizácie dôležité zaoberať sa nielen otázkou ekonomického rastu, ale aj spôsobom, akým organizácia dosahuje svoje ciele. Modul študentom predstaví, ako sa dá trvalo udržať tento rast a aké benefity to prinesie organizácii aj celej spoločnosti. Na podnikanie sa nestačí pozerať len cez ekonomické ukazovatele, ako je rentabilita, ziskovosť a pod., je potrebné brať do úvahy aj jeho sociálny a environmentálny dopad. Preto je na samotných manažéroch, aby tento koncept prijali, implementovali a tak si zabezpečili konkurenčnú výhodu na trhu.

Hlavné témy modulu:

  • Spoločenská zodpovednosť podnikov, princípy, piliere, subjekty, výhody a nevýhody zodpovedného podnikania.
  • Podnikateľská a manažérska etika, etický profil manažéra.
  • Etický program podniku a etické problémy v pracovnoprávnych vzťahoch.
  • Charakteristika manažmentu, jeho funkcie a prepojenie na zodpovedné podnikanie.
  • Prípadové štúdie a príklady z praxe k problematike významu etiky v podnikaní.

Lektorka modulu: Ing. Michaela Harničárová, PhD., MBA


3. Projektový manažment

Modul poskytuje základné aj pokročilé znalosti v oblasti komplexného riadenia projektov. Účastníci sa oboznámia s kľúčovými fázami projektového cyklu, vrátane iniciačnej, realizačnej a kontrolnej, ako aj samotného ukončenia projektov a s tým súvisiacich procesov. Cieľom modulu je zlepšiť schopnosť účastníkov identifikovať a riadiť riziká, optimalizovať využívanie zdrojov a efektívne komunikovať v rámci projektových tímov. Súčasťou budú praktické ukážky reportovacích platforiem a prípadové štúdie, ktoré umožnia aplikovať teoretické poznatky do reálnych situácií.

Hlavné témy modulu:

  • Terminológia projektového manažmentu.
  • Projektová činnosť, manažment a komunikácia v projektových tímoch a personálne matice.
  • Tvorba projektov a súvisiaca dokumentácia s projektovým manažmentom.
  • Projektový cyklus a fázy projektového manažmentu.
  • Manažérske techniky a nástroje v projektovom manažmente.
  • Reportovacie platformy a prípadové štúdie z projektového manažmentu.

Lektorka modulu: doc. Mgr. Nella Svetozarovová, PhD.


4. Psychológia obchodu

Modul ponúka komplexný pohľad na vzájomné prepojenie psychologických princípov a obchodných procesov. Poskytuje znalosti nevyhnutné pre pochopenie správania spotrebiteľov a ich interakcie s trhom. Študenti sa naučia, ako rôzne psychologické faktory, ako sú osobnosť, vnímanie, pamäť, učenie, emócie a motivácia, ovplyvňujú nákupné rozhodnutia spotrebiteľov. Budú schopní efektívne využívať tieto poznatky v obchodnej praxi, čím môžu zlepšiť komunikáciu so spotrebiteľmi, zvýšiť predaj a rozvíjať úspešné marketingové stratégie. Modul taktiež poukazuje na význam etických otázok a manipulácie v obchode, pričom kladie dôraz na zodpovedný prístup k obchodnej komunikácii. Študenti budú schopní správne aplikovať psychologické princípy na riešenie reálnych obchodných problémov a vytváranie hodnotných vzťahov so zákazníkmi.

Hlavné témy modulu:

  • Obchod a psychológia obchodu: Definovanie základných pojmov a vysvetlenie významu psychológie v kontexte obchodných činností.
  • Osobnosť spotrebiteľa: Analýza charakteristík spotrebiteľa, ktoré ovplyvňujú jeho nákupné správanie.
  • Vnímanie spotrebiteľa: Štúdium toho, ako spotrebitelia vnímajú produkty a služby a ako toto vnímanie ovplyvňuje ich nákupné rozhodnutia.
  • Pamäť a učenie spotrebiteľa: Pochopenie, ako si spotrebitelia zapamätávajú informácie a učia sa z predchádzajúcich skúseností v nákupnom procese.
  • Význam emócií v obchode: Skúmanie úlohy emócií pri nákupných rozhodnutiach a ich vplyvu na spotrebiteľské správanie.
  • Spotrebiteľská motivácia: Identifikácia faktorov, ktoré motivujú spotrebiteľov k nákupu, a využitie týchto faktorov v obchodných stratégiách.
  • Rozhodovanie spotrebiteľa: Analýza procesov, ktoré spotrebitelia používajú pri rozhodovaní o nákupe produktov a služieb.
  • Komunikácia z hľadiska psychológie obchodu: Efektívne komunikačné techniky a ich psychologický dopad na spotrebiteľov.
  • Manipulácia v obchode: Etické a psychologické aspekty manipulácie v obchodnom prostredí, jej techniky a vplyv na spotrebiteľov.
  • Postoje, normy a hodnoty spotrebiteľa: Štúdium, ako osobné postoje, sociálne normy a hodnoty ovplyvňujú spotrebiteľské správanie a rozhodovanie.

Lektorka modulu: Ing. Ivana Ondrijová, PhD.


5. Marketingová komunikácia

Modul zahŕňa rôzne aspekty komunikácie v oblasti marketingu a ich aplikáciu v podnikateľskom prostredí. Umožňuje študentom komplexné chápanie marketingovej komunikácie a poskytuje im nástroje a znalosti pre efektívne riadenie komunikačných procesov v rámci manažérskej praxe.

Hlavné témy modulu:

  • Úvod do marketingovej komunikácie, komunikačný mix,
  • Reklama - druhy a prostriedky reklamy,
  • Podpora predaja - prostriedky a formy podpory predaja,
  • Osobný predaj – výhody a nevýhody osobného predaja,
  • Public relations (PR) - teoretické vymedzenie, ciele, koncepcia, cieľové skupiny, publikum a objednávatelia PR,
  • Priamy marketing a internetový marketing,
  • Umiestnenie produktu, Sponzoring,
  • Celebrity vs. Influencer marketing - využívanie celebrít a influencerov v marketingovej komunikácii,
  • Definícia imidžu organizácie, teória image-determinantov, hlavné metódy merania imidžu a proces jeho modifikácie,
  • Vzťah Corporate Image, Corporate Identity, Corporate Design, Corporate Culture, Corporate Communications
  • Nové trendy v marketingovej komunikácii
  • Etické zásady marketingovej komunikácie

Lektor modulu: prof. PhDr. Radovan Bačík, PhD., MBA, LL.M.


6. Inovatívne marketingové stratégie: obsah, multimédiá a umelá inteligencia

Modul sa zameriava na trendy a stratégie v marketingu s dôrazom na využitie umelej inteligencie. Študenti sa naučia vytvárať efektívny obsahový marketing, ktorý osloví cieľovú skupinu a zlepší zapojenie zákazníkov. Vďaka praktickým cvičeniam a prípadovým štúdiám študenti zistia, ako AI môže transformovať marketingové kampane prostredníctvom personalizácie, prediktívnej analýzy a automatizácie. Predmet pripraví študentov na budúcnosť marketingu a pomôže im získať konkurenčnú výhodu v digitálnom prostredí.

Hlavné témy:

  • Možnosti využitia umelej inteligencie (AI) v marketingu
  • Využitie multimédií – videí, infografík a podcastov – pre maximalizáciu marketingového dosahu
  • Správa sociálnych médií
  • Efektívne využívanie rôznych platforiem na budovanie značky a zvýšenie predajov

Lektor modulu: doc. Ing. Ľudovít Nastišin, PhD.


7. Leadership a tímová práca

Neexistuje presný návod, ako sa stať lídrom, existujú však zručnosti a techniky, ktorých osvojením a tréningom budú absolventi modulu na najlepšej ceste stať sa správnym lídrom.

Modul sa zaoberá rozvojom líderských zručností. Študenti sa naučia, čo je podstatou leadershipu, ako motivovať a inšpirovať ostatných, čo znamená tímová práca, ako byť efektívnym lídrom a budovať tímy.

Leadership je o podpore rozmanitosti, vzájomnom rešpekte a hľadaní a vedení konštruktívneho dialógu aj v konfliktných situáciách. Modul je koncipovaný tak, aby na základe pochopenia role lídra a skupinovej dynamiky boli zabezpečené potreby súdržnosti aj v možných záťažových situáciách, ktoré treba chápať ako súčasť reality a výzvu k posunu smerom k plneniu spoločných tímových cieľov. Modul sa zameriava aj na odkrývanie vnútornej motivácie podriadených, nastavovaní očakávaní a delegovaniu práce a právomocí podľa vzniknutej situácie. Vďaka tomu, že študent spozná vnútorné faktory motivácie, bude môcť vytvoriť výkonnejší tím a zvýšiť tak kvalitu práce riadeného tímu.

Hlavné témy:

  • Charakteristika leadershipu, osobnosti lídra a jeho neustáleho osobnostného rozvoja
  • Práca na rozvoji EQ u seba aj spolupracovníkov
  • Príklady lídrov a ich správania, rozdiel medzi manažérom a lídrom
  • Budovanie vplyvu a autority lídra
  • Motivácia a jej zdroje, poskytnutie konštruktívnej spätnej väzby, aby motivovala k zmenám a zlepšeniu
  • Vízie a ciele lídra
  • Silné a slabé stránky lídra
  • Práca so sebareflexiou a prijímanie spätnej väzby
  • Komunikácia lídra, reč tela a neverbálna komunikácia
  • Vplyv správania lídra na spolupracovníkov
  • Štýly vedenia ľudí a ich druhy, charakteristika, silné a slabé stránky a výber vhodného štýlu vedenia
  • Zadávanie úloh a kontrola ich plnenia
  • Typológia tímov
  • Riadenie tímu a prispôsobenie vlastného štýlu riadenia tímu
  • Výber motivačných faktorov na základe motivačných rozhovorov

Lektor modulu: PhDr. Martin Zibrín, PhD., MBA


8. Koučovací prístup v biznise

Modul ponúka komplexný prehľad na koučovací prístup a jeho aplikáciu do podnikateľského prostredia. Študenti sa oboznámia s tým, čo je a čo nie je koučovanie a získajú poznatky o koučovacom prístupe, ktorý je kľúčovým prvkom úspešného vedenia v biznise. Modul zdôrazňuje podstatu koučovacieho vzťahu, vrátane kľúčových kompetencií kouča, ktoré sú nevyhnutné pre profesionálnu prax. Študenti sa naučia, ako prebieha proces koučovania a koučovacieho prístupu od začiatku až po stanovenie cieľov a podmienok spolupráce. Tiež sa naučia základnú štruktúru koučovacieho rozhovoru a jeho špecifické aplikácie v biznise, čo im umožní efektívne viesť biznisové stretnutia. Predmet tiež zahŕňa výučbu základných koučovacích techník a nástrojov, ktoré študenti budú môcť použiť v reálnych obchodných situáciách. Modul je vhodný pre každého, kto chce zlepšiť svoje líderské schopnosti a efektívne riadiť tím v dynamickom obchodnom prostredí koučovacím prístupom.

Hlavné témy:

  • Čo je a čo nie je koučovanie
  • Čo je koučovací prístup
  • Ciele koučovania a koučovacieho prístupu (podstata koučovania a vzťahu s koučovaným)
  • Etika a štandardy koučovania podľa ICF (princípy a predpoklady koučovania, kľúčové kompetencie kouča)
  • Proces koučovania a koučovacieho prístupu (začiatok, podmienky, ciele spolupráce)
  • Stanovenie a formulovanie cieľa v biznise
  • Základná štruktúra koučovacieho rozhovoru a jeho aplikácia na oblasť biznisu
  • Koučovací štýl a prístup v biznise (rozdiely koučovania a koučovacieho prístupu)
  • Uplatnenie koučovacieho štýlu a prístupu v biznise

Lektorka modulu: doc. PaedDr. Zuzana Birknerová, PhD., MBA, KcS